czwartek, 5 września 2013

Izaak - on się uśmiecha

Ty zapisałeś moje życie tułacze i przechowałeś łzy moje w swym bukłaku, czyż nie są zapisane w Twej księdze?
(Ps 56,9)
 
Pokaż mi, Panie, drogę, którą mam kroczyć. Niech mnie Twój dobry duch prowadzi po bezpiecznej równinie.
(brewiarz)

W naszym życiu przychodzą chwile strapienia i nie można ich uniknąć, bo zdarzają się nie bez powodu.
- Jakiego powodu?
Na to pytanie nie umiemy odpowiedzieć ani przedtem, ani w momencie, gdy pojawiają się trudności. Dopiero, gdy są już za nami, rozumiemy, dlaczego stanęły na naszej drodze.
(Pielgrzym - Coelho)

Gdy św. Piotr spotyka Jezusa, boi się Jego bliskości, ponieważ ma świadomość wielkiego kontrastu między sobą, a Nim. Nie wie jeszcze co to znaczy uniżenie Boga, więc próbuje ocalić świat swojej wartości, który zbudowany jest wyłącznie na nim samym.
(rekolekcje u Dominikanów)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz