sobota, 27 kwietnia 2013

Obietnica Boga - Duch Święty

    Bóg od zawsze zapowiadał przez swoich proroków, że przyjdzie czas, gdy ześle do serc ludzkich swojego Ducha. 


I dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza, odbiorę wam serce kamienne, a dam wam serce z ciała. Ducha mojego chcę tchnąć w was i sprawić, byście żyli według mych nakazów i przestrzegali przykazań, i według nich postępowali. Wtedy będziecie mieszkać w kraju, który dałem waszym przodkom, i będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem. 
(Ez 36, 26-28)

     Jezus sam powiedział, że , gdy przez swoją ofiarę pokona wszelki grzech i dokona odkupienia, wtedy spełnienie obietnicy stanie się możliwe. Jezus zapowiadał, że kiedy odejdzie, ześle Obietnicę Ojca, tą Obietnicą jest Duch Święty. 

Jednakże mówię wam prawdę: Pożyteczne jest dla was moje odejście. Bo jeżeli nie odejdę, Pocieszyciel nie przyjdzie do was. A jeżeli odejdę, poślę Go do was. (J 16,7)

A podczas wspólnego posiłku kazał im nie odchodzić z Jerozolimy, ale oczekiwać obietnicy Ojca:
«Słyszeliście o niej ode Mnie - [mówił] - Jan chrzcił wodą, ale wy wkrótce zostaniecie ochrzczeni Duchem Świętym». (Dz 1,4-5)


    Duch Święty ma wolną wolę, intelekt i zdolność do relacji z człowiekiem. Dzieje Apostolskie opisują relacje Ducha Świętego z apostołami, to On ich prowadził, wspierał, udzielał pomocy i swoich darów.  

 «Podejdź i przyłącz się do tego wozu!» - powiedział Duch do Filipa. (Dz 8,29)

A teraz, przynaglany Duchem, udaję się do Jerozolimy; nie wiem, co mnie tam spotka 23 oprócz tego, że czekają mnie więzy i utrapienia, o czym zapewnia mnie Duch Święty w każdym mieście. (Dz 20, 22-23)

    Duch Święty jest dla nas Nauczycielem, Pocieszycielem, Doradcą i Orędownikiem. On prowadzi nas przez życie.

A gdy was poprowadzą, żeby was wydać, nie martwcie się przedtem, co macie mówić; ale mówcie to, co wam w owej chwili będzie dane. Bo nie wy będziecie mówić, ale Duch Święty.  (Mk 13,11)




4 komentarze:

  1. ZIEDNOCZENI W DUCHU!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjednoczeni w Duchu, zjednoczeni w Nim,
    Módlmy się, aby jedność była odnowiona w nas,
    Aby świat cały poznał uczniów Chrystusa w nas,
    Aby świat cały ujrzał miłość w nas...
    (...)
    Niechaj chwała brzmi Ojcu, który stworzył ten świat.
    Chwała też Chrystusowi, który synem Jego jest.
    I Duchowi też chwała, który jednoczy nas.
    I Duchowi tez, który łączy nas!
    Pozdrawiam Mewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. święte słowa Mewa. Niech nas łączy!!! W końcu to też od nas zależy, jak wygląda świat. Niech Duch Święty obdarzy nas siłą i światłem, byśmy mogli nieść dobrą nowinę i miłość innym. Pozdrawiam Cię Maciej

      Usuń
  3. Wzywam Cię, Duchu przyjdź...
    Czekam wciąż, byś dotknął nas...
    Wołam Cię Panie przyjdź...
    Jezu Zbawco do dzieci Twych...

    Jak spragniona ziemia rosy dusza ma...
    Tylko Ty możesz wypełnić serca głód...

    Głębio mórz, potęgo gór...
    Boże mój...
    Nie mogę bez Twej Miłości żyć...
    Niechcę bez Ciebie żyć...

    Kasia
    PS. http://www.youtube.com/watch?v=DKeZUBjBcfA do przesłuchania :)

    OdpowiedzUsuń