środa, 20 marca 2013

proś mnie o co zechcesz, a Ja ci to dam

 Król Salomon
 

Gdy umarł Dawid, królem został jego syn Salomon. Być królem tylko po to, by nosić złoto i klejnoty to bardzo przyjemne zadanie. Ale być monarchą, który wie, co jest najlepsze dla jego poddanych, to bardzo trudne i odpowiedzialne zadanie. Kiedy więc Salomon został królem, nie czuł się zbyt pewnie. 
Którejś nocy zdarzyło się, że Salomon miał sen w którym ukazał mu się Bóg. 
- Proś mnie o co zechcesz - powiedział - a Ja ci to dam.
Niektórzy zapewne poprosiliby o zdrowie, pieniądze czy władzę. Salomon pragnął czegoś zupełnie innego. 
Kiedy Bóg zadał mu to pytanie, odpowiedział:
- Panie, pomagałeś mojemu ojcu, Dawidowi, kiedy był królem. Ufał Tobie. teraz w jego miejsce mnie uczyniłeś królem. Jestem młody i nie wiem, jak być dobrym władcą. dlatego proszę Cię, Panie, daj mi serce pełne mądrości, pomóż mi przewodzić twojemu ludowi tak, jak Ty tego chcesz. Pomóż mi mądrze sądzić Twój lud. Daj mi poznać, jaka jest różnica między dobrem i złem.
Ta odpowiedź podobała się Bogu:
- Ponieważ prosisz o to, a nie o długie życie, czy bogactwo, spełnię twoja prośbę. Daję Ci serce mądre. Nigdy nie będzie tak mądrego i tak wielkiego króla, jak ty. Ponadto daję ci to o co nie prosiłeś - mówi Bóg - bogactwo i szacunek.Jeśli będziesz podążał Moimi grogami, będziesz żył długo.


O cokolwiek prosić mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię.(J 14,14)

    Czy to nie piękna obietnica Chrystusa? Ale, gdy się bliżej przyjrzymy temu zdaniu, dostrzeżemy zwrot "w imię moje". Co to znaczy, byśmy prosili w imię Jezusa? Zawsze mnie to zastanawiało i nie dawało spokoju, bo przecież to nie jest tak, że o cokolwiek poprosimy, dostaniemy.  
    Prosić w imię Jezusa, oznacza prosić zgodnie z Jego nauką w imię zasad, które Chrystus głosił. Zachowując Jego przykazania, próbując naśladować naszego Nauczyciela, żyjemy i czynimy to, co Bogu jest miłe. Wpatrując się w Chrystusa, zapierając się samego siebie, podążając za Nim, uczymy się postępować, podobnie, jak On. Jezus jest wówczas obecny w naszych sercach, napełnia nas miłością i posłuszeństwem wobec Boga, pokazuje, prawdę i to, co jest w życiu najważniejsze.
   Kiedy On będzie w naszych sercach, a my będziemy w Nim o cokolwiek byśmy w imię Jego nie poprosili, będzie to na pewno zgodne z wolą Bożą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz