czwartek, 21 marca 2013

Natchnieni - "ponowne spotkanie" - Barlach Ernst


    Święty Tomasz, jeden z apostołów, który towarzyszył Jezusowi, po śmierci Chrystusa na krzyżu, nie uwierzył w Jego zmartwychwstanie oraz w to, że przyszedł i ukazał się uczniom. 
- Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i nie włożę ręki mojej do boku Jego, nie uwierzę. (J 20,25)
Dopiero, kiedy Pan Jezus ukazał się apostołom po raz drugi i stanął także przed "niewiernym Tomaszem", ten uczuciem wstydu wyznał:
- Pan mój i Bóg mój! (J 20,28)
    Jaki ja jestem. Jak wygląda moja wiara, zaufanie do Pana Boga, czy widzę Jezusa w innych ludziach, czy nie zaniedbuję modlitwy? Czy zwracam się do Pana tylko w potrzebie? 
- Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli. (J 20,29)

    Myślę, że bardzo ważne jest to, byśmy potrafili stanąć przed Bogiem w prawdzie, nawet jeśli zawaliliśmy, zaniedbaliśmy.Nie zawsze jest to proste i łatwe ale jeśli znajdziemy siłę, Bóg na pewno to doceni. Oto kilka pytań, które pomogą nam zastanowić się nad tym, jak wygląda moje życie, jako dar od Boga i dar dla Niego.
    Zostałem powołany do tego, by kroczyć drogą, którą podążał Jezus. Czy udaje mi się Go spotykać w moim życiu?

.... podczas modlitwy i mszy świętej
  • ile czasu codziennie/ w tygodniu poświęcam na modlitwę?
  • jak ważna jest dla mnie regularna obecność na mszy świętej?
  • co stanowi treść mojej modlitwy, czy tylko prośby, czy potrafię wielbić imię Boga i dziękować za łaski?
  • jak często i z jakiej okazji modlę się w intencji innych osób?
.... w kontaktach z innymi ludzmi
  •  czy potrafię sobie uświadomić, że poprzez innych ludzi, w kontaktach i dzieleniu życia, spotykam Chrystusa?
  • jak często ktoś prosi mnie o pomoc, kto prosi mnie o pomoc?
  • czy potrafię okazać cierpliwość i kto potrzebuje mojej obecności i wsparcia?
  • czy w moim życiu jest potrzeba przebaczenia i pogodzenia się? Kogo zaniedbałem?
.... w historii mojego życia
  • za co jestem Bogu wdzięczny?
  • po czy i czy inni ludzie rozpoznają we mnie osobę wierzącą, kroczącą za Jezusem?
  • jaką rolę odgrywa w moim życiu wiara, kiedy przeżywam tragedie i porażki?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz