czwartek, 14 marca 2013

Natchnieni - Jutta richter

Dziś wpadła mi w ręce cieniutka książeczka dla dzieci niemieckiej autorki Jutty Richter. Nie znalazłem tej pozycji w polskich księgarniach, więc podam przetłumaczony przeze mnie tytuł książki. W dosłownym tłumaczeniu: "Pies z zółtym sercem".
Zainteresował mnie opis z tyłu okladki, oto on:
To jest historia Lotty, jej braciszka "Księcia Neumanna" i  psa z mrocznej szopy dziadka. Owy pies ma już dość bycia samotnym, dlatego w szopie opowiada dzieciom  historie o B.Ogu, który jest wielkim stworzycielem i jego najlepszym przyjacielu Lobkowitzu.
Dopiero zacząłem czytać ale zapowiada się ciekawie i na pewno po ostatecznym zamknięciu książki, postaram się ją streścić. Dziś bardzo krótko i szybko przytoczę fragment z pierwszych kartek, ja widzę w tych słowach ukryty, głęboki przekaz i pewnie wielu będzie potrafiło się jakoś z tym utożsamić.
To jest zdanie głównego bohatera psa, po tym, jak  Lotta odnajduje go błądzącego po ulicach i stwierdza,  że zabierze go do siebie do domu i może tam zamieszkać, póki nie przypomni sobie skąd przyszedł i
gdzie jest jego miejsce.
Dokąd należę, gdzie jest moje miejsce - pomyślał pies. Gdyby naprawdę  istniało takie miejsce, to z pewnością nie zapomniałbym o nim.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz